Sosyal Bilimler Enstitüsü

Uzaktan Eğitim e-MBA

 

Kariyere giden yol en hızlı yol:
“e-MBA” 

e-MBA nedir? 
Günümüz iş dünyasında hızla yükselmenin yolu, kariyere uygun yüksek lisans ve doktora programı eğitimlerinden geçiyor. İş hayatının yoğun temposu içerisinde bu eğitimleri almanın en pratik yolu ise dünyanın birçok ülkesinde yaygınlaşan “Uzaktan Eğitim Sistemi”…  Uzaktan eğitim sistemi, geleneksel eğitim-öğretim modellerinden farklı olarak tamamen sanal ortamda yapılıyor, dersler; görüntülü, sesli, canlı ve interaktif olarak işleniyor. Sistemde öğrencinin kampüse gelme zorunluluğu bulunmuyor. Uzaktan fakat yüz yüze üniversite eğitimi veriliyor.  

e-MBA’in faydaları nelerdir?
 
Sistem, yüksek lisans eğitimini tamamlayamamış profesyoneller için bulunmaz bir fırsat. İş hayatının yoğun temposunda, yüksek lisans eğitimi alma imkanı bulamamış çalışanlar bu sistemde, mesai saatleri dışında sanal sınıflarda derslere katılabiliyor, katılamadıkları dersleri arşivden takip edebiliyor. Öğrencinin dersleri takip edebilmesi için yalnızca internet bağlantısına sahip bir bilgisayarı olması yeterli.  

Sanal Üniversite sayesinde her yerde eğitim

Zaman ve mekan sınırlaması olmadan, eğitimde fırsat eşitliği sağlayan Uzaktan Eğitim Merkezi(BUZEM)’inde İşletme, Sağlık Kuruluşları Yöneticiliği, Bankacılık-Finans, İnsan Kaynakları ve Örgütsel Değişim, Yönetim Bilişim Sistemleri Yükseklisans programlarında eğitim veriyor. Eğitiminin sonunda başarılı olan öğrenciler YÖK onaylı, ulusal ve uluslararası geçerliliğe sahip diplomalarını almaya hak kazanıyorlar. 

Teknolojinin sağladığı eğitimde fırsat eşitliği

BUZEM’in geliştirilmesindeki temel amaçlardan biri de ülkemizde uzun süredir  tartışılan “eğitimde fırsat eşitliği” konusuna kesin bir çözüm getirmek. Beykent Üniversitesi, hem  kariyer hedefi olan profesyonellere hem de maddi imkansızlıklar nedeniyle uzak şehirlerde kazandığı üniversitelere gidemeyen öğrencilere gerçek bir üniversite eğitimini son derece uygun koşullarla sunuyor.  

“Tezsiz programlar için ALES şartı olmadan” olarak hemen eğitime başlama fırsatı.

Uzaktan Eğitim Yükseklisans programları "Tezsiz" programlar olduklarından ALES şartı bulunmuyor. Bu da kişinin zaman kaybetmeden yüksek lisans eğitimine başlamasına olanak sunuyor.  Bu fırsat kaçırılmamalı, kontenjan her program için 50 kişidir. Program 3 dönemde tamamlanıyor.

Engelli öğrenciler için bulunmaz bir fırsat

Sistemin sağladığı avantajlar engelli öğrenciler için de son derece cazip nitelikler taşıyor. Ulaşım sorunları yüzünden önlisans ve yüksek lisans eğitimi alamayan engelli öğrenciler, diğer öğrencilerle aynı şartlarda derslere katılma imkanı kazanıyor. 

Lisans programları da sisteme ekleniyor

Yüksek lisans kayıtları Beykent Üniversitesi Taksim Kampüsü’nde yer alan Sosyal Bilimler Enstitüsü’nden yapılıyor.

Sıkça sorulan sorular için tıklayınız;

 

UZAKTAN EĞİTİM TEZSİZ PROGRAMLARI

1-İŞLETME

Program Profili: Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı İşletme yüksek lisans programı uzaktan eğitim vermekte olup zengin bir öğretim üyesi kadrosuna sahiptir. İşletme yönetimi programı, gerek özel gerekse kamu sektöründeki üretim ve hizmet işletmelerinin yönetim kademelerinde etkin olarak görev alabilecek bireylere yönelik olup, analitik, hızlı ve çok yönlü düşünme, stratejik kararlar alma ve meselelere küresel bir bakış açısıyla bakma yetkinliklerini pekiştirmeye yöneliktir. Programda öğrencilerin toplamda 90 AKTS’lik 10 dersten başarılı olmaları gerekmektedir. Dersler Taksim Yerleşkesinde yapılmakta olup zengin içerikli kütüphane, kablosuz ağ bağlantısı, ders çalışma ve dinlenme alanları ve ulaşım için metro, otobüs ve füniküler gibi ulaşım altyapısı bulunmaktadır. Kablosuz ağ bağlantısı mevcuttur. Programda sunulan derslerin dili Türkçedir.

Programın Temel Kazanımları:

İşletme Yönetimi alanındaki teoriler hakkında bilgi sahibi olur

İşletme yönetimine stratejik bir perspektifle yaklaşarak planlama odaklı yönetim felsefesine sahip olur

Değişen çevre koşullarına uygun olarak hızlı ve optimum kararlar alabilecek nitelikte teorik bilgiye sahip olur

İşletmenin faaliyetlerini küresel ölçekte değerlendirerek uluslararası boyut kazandırabilir

Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur

İşletme Yönetimi disiplini altında yer alan insan kaynakları yönetimi, örgütsel davranış, değişim ve bilgi yönetimi gibi alanlara özgü öğretileri pratiğe dökebilecek bakış açısı kazanır

İşletmenin genel ya da fonksiyonel düzeyinde ortaya çıkan sorunların teşhisi ve çözümü konusunda yetkinlik kazanır

Akademik ve sektörel ortamlarda tespit, argüman ve öngörü üretebilecek düzeyde teorik ve pratik yönetim uzmanlığına sahip olur.

Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama hususunda pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularında bilgi sahibi olur

İşletmenin amaç, hedef ve kaynaklarına uygun olarak firmanın (uzgörü) vizyon, (özgörev) misyon ve örgüt tasarımını ortaya koyabilecek bakış açısı kazanır

İşletmenin sahip olduğu imkanları doğrultusunda en verimli iş süreçleri tasarlayabilir

Değişen çevre koşullarına uygun örgüt yapısı için gerekli değişimleri yerine getirebilir

İşletme içi ve dışı iletişim kanalları oluşturarak etkin ve koordineli bir örgüt yapısı tasarlayabilir

İşletme disiplininin bilimsel konumunu kavrar ve akademik olarak disiplinler arası çalışma yapabilecek bakış açısı kazanır.

Mezunların İstihdam Koşulları: 
Program mezunları, üretim ve hizmet sektöründeki kamu ve özel işletmelerinin farklı yönetim düzeylerinde yönetici olarak görev alabilirler.  İşletme Bölümünün etkileşim halinde olduğu paydaşlar; özel sektör kurum ve kuruluşları ile çeşitli bakanlıklara bağlı çeşitli kamu kurum ve kuruluşları ile üniversiteler, araştırma kurumları ve enstitüler şeklinde özetlenebilir.

 

 

2-YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ

Program Profili: Ülkemizde tüm sektörlerde görev yapan her kademedeki yöneticilerin karar verirken ihtiyaç duyacağı bilgi gereksinimini karşılayacak bilişim sistemlerini kuran, işleten, bakım-onarımını sağlayan, güncelleyen personele ihtiyaç duymaktadır. İşletmeyi, yönetimi, karar vermeyi bilen bilişim tabanlı kişilerin ancak iyi bir sistem kuracağı ve yöneticilerin ihtiyacını karşılayacağı muhakkaktır. Bu çerçevede Yönetim Bilişim Sistemleri yüksek lisans programı, bu alanda çalışan ve uzmanlaşmak isteyen çalışanlara yönelik olup sahadaki teorik ve pratik gelişmeleri izleyebileceği ve kariyer gelişimine yön verebileceği bir eğitim imkanı sunmaktadır. Tezsiz programda öğrencilerin toplamda 90 AKTS’lik 10, tezli programda 120 AKTS’lik 8 dersten başarılı olmaları gerekmektedir. Dersler Taksim Yerleşkesinde yapılmakta olup zengin içerikli kütüphane, kablosuz ağ bağlantısı, ders çalışma ve dinlenme alanları ve ulaşım için metro, otobüs ve füniküler gibi ulaşım altyapısı bulunmaktadır. Kablosuz ağ bağlantısı mevcuttur. Program, uzaktan eğitim vermekte olup eğitim dili Türkçedir.

Temel Program Kazanımları:

Bilgi Teknolojileri, yönetim ve organizasyon ve yöneylem araştırması alanlarında elde ettiği bilgileri uygun YBS araçları kullanarak herhangi bir probleme ilişkin çözüm önerilerine dönüştürebilecek seviyede bilgi düzeyine sahip olması sağlanır. Farklı disiplinlerin YBS tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek işlemeye hazır hale getirebilmesi sağlanır.

Karşılaştığı YBS problemlerini çözmek için mevcut bilgisinin yetersiz olduğu durumları fark edebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek, bilgi edinmek için ana dilinde ve yabancı dildeki kaynaklara ulaşabilmek ve edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirerek problemin çözümünde kullanabilmek.

Bilimsel projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek ve projenin yürütülmesine katkı verebilmek.

YBS konusunda her seviyede bilgilendirmeyi yazılı ve sözlü olarak yapabilmek, YBS uzmanı olan ve olmayanlar için problemleri ortaya koyan, çözüm yöntemi öneren ve önerdiği yöntemi tartışabilen içerikte bulguya dayalı bir rapor hazırlayabilmek.

Sosyal sorumluluk kapsamında çözülmesi gereken problemleri bir proje döngüsü içinde ele alarak tasarlayabilme yetisinin öğrenilmesi sağlanır.

YBS problemlerinin çözümünde planlama, veri toplama, verilerinden bilgi çıkarılması, öneri getirme ve duyurma aşamalarında bilimsel ve etik değerlere göre hareket edebilmek.

Mezunların İstihdam Profilleri

Yüksek Lisans programımızdan mezun olan öğrencilerimiz, Kamu sektöründe planlama, raporlama vb. departmanlarda Birim Yöneticiliği, Özel sektörde Bilgi İşlem Departmanı Yöneticiliği, Programcı, bilgi teknolojileri çözümleri üreten firmalarda Proje Uzmanı/Yöneticisi, Sistem Analisti/Tasarımcısı, IT Uzmanı, Satış-Pazarlama Bölümü Uzmanı/Yöneticisi, İnsan Kaynakları Uzmanı/Yöneticisi olabilmektedir. Ayrıca, üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev yapabilmektedirler.

 

 

3-SAĞLIK KURULUŞLARI YÖNETİCİLİĞİ

Program Profili: Program, Türkiye’nin sağlık alt yapısının tanımlanması, geliştirilmesi ve sağlık sisteminin amaçlarının gerçekleştirilmesine yönelik planlama, örgütleme, yürütme ve denetim fonksiyonlarına ilişkin kavram, teori, ilke, model ve tekniklerin bilinçli bir şekilde uygulanması için gerekli bilgi ve beceriye sahip uzman sağlık kurumu yöneticilerinin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Program, profesyonel sağlık kurumları yöneticiliğine aday olan kişiler için çağdaş ve evrensel düzeyde uzaktan sağlık kurumları yönetimi eğitimi alma fırsatı sunmaktadır. Tezsiz programda öğrencilerin toplamda 90 AKTS’lik 10, tezli programda 120 AKTS’lik 8 dersten başarılı olmaları gerekmektedir. Dersler Taksim Yerleşkesinde yapılmakta olup zengin içerikli kütüphane, kablosuz ağ bağlantısı, ders çalışma ve dinlenme alanları ve ulaşım için metro, otobüs ve füniküler gibi ulaşım altyapısı bulunmaktadır. Kablosuz ağ bağlantısı mevcuttur. Programda sunulan derslerin dili Türkçedir.

Programın Temel Kazanımları:

Program, sağlık kuruluşlarının gerek duyduğu konularda araştırma ve analizleri yaparak sonuçların pratiğe uygulamasını gerçekleştirir

Kurumsal süreçlerin tasarımını, uygulamasını ve kontrolünü yapacak donanıma sahip olur

Kurumsal kalitenin artırılması için gerekli standartların yerine getirilmesi ve iyileştirilmelerin yapılması için bilgi ve donanıma sahip olur

Sağlık kuruluşları bünyesindeki gerekli iş tanımı ve analizlerini yaparak gerekli insan ve malzeme kaynağının belirlenmesi ve temini kararları verebilecek donanıma sahip olur

Gerekli finans, muhasebe ve bütçeleme sistemini kurar ve etkin bir şekilde kullanılmasını sağlar

Gerekli pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanmasını sağlar.

İlgili disiplininin bilimsel konumunu kavrar ve akademik olarak disiplinler arası çalışma yapabilecek bakış açısı kazanır.

Akademik ve sektörel ortamlarda tespit, argüman ve öngörü üretebilecek düzeyde teorik ve pratik uzmanlığa sahip olur.

Mezunların İstihdam Koşulları: 
Program mezunları, hastane ve sağlık kurumlarında yönetici, yönetici yardımcısı, üretim planlaması ve kontrolü, sistem sorumlusu gibi pozisyonlarda çalışabilmektedirler. Ayrıca, üniversiteler bölümlerinde araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, öğretim üyesi pozisyonlarında da görev alabilmektedirler.

 

 

4- İNSAN KAYNAKLARI ve ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM

Program Profili: 
Program, işletmelerdeki insan kaynağının işletmeye katkısının verimli hale getirilmesi ve çevresel koşulların gerektirdiği örgütsel değişimin gerçekleştirilmesi için yetkin bireylerin yetiştirilmesini amaçlamaktadır. Program çerçevesinde öğrenciler insan kaynakları yönetimi ve örgütsel değişim disiplinlerinin temel esasları, kavramları, ilgili teoriler ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmaktadır. Tezsiz programda öğrencilerin toplamda 90 AKTS’lik 10, tezli programda 120 AKTS’lik 8 dersten başarılı olmaları gerekmektedir. Dersler Taksim Yerleşkesinde yapılmakta olup zengin içerikli kütüphane, kablosuz ağ bağlantısı, ders çalışma ve dinlenme alanları ve ulaşım için metro, otobüs ve füniküler gibi ulaşım altyapısı bulunmaktadır. Kablosuz ağ bağlantısı mevcuttur. Program, uzaktan eğitim vermekte olup eğitim dili Türkçedir.

Programın Temel Kazanımları:

Örgütün amaç ve hedefleri çerçevesinde iş tanım ve analizlerini yaparak ihtiyaç duyulan insan kaynağı ve bilgi sistemlerini belirleyebilecek bilgi sahibi olur

Personel temini ile ilgili arama, seçme ve oryantasyon gibi süreçleri tanımlar

Kurum içerisindeki uygulanacak kariyer sistemini oluşturur

İşgücü devir oranı vb. analizlerle kurumdaki çalışanların sürekliliğini takip ederek örgütsel memnuniyet ve bağlılığı artırıcı projeler geliştirir

İşin gerek ve kurumun hedeflerine uygun olarak çalışanların verimliliğini artırmaya yönelik gerekli olan eğitimleri belirleyerek seminer ve kurs programları oluşturur

Çevresel koşulları izleyerek örgütün değişim ihtiyacını tespit eder

İşletme bünyesinde değişim gerektiren süreç ve yapıları ortaya koyarak değişim programı oluşturur

Personelin değişime uyum sağlaması için gerekli eğitim programları oluşturur

Mezunların İstihdam Koşulları: Mezunlar, kamu ve özel sektördeki üretim ve hizmet işletmelerinin insan kaynakları departmanlarında görev alabilir.

 

5-BANKACILIK ve FİNANS

Program Profili: Program, ülkemizde banka ve finans kurumlarında çalışan ve bu alanda kariyer yapmak isteyenlere yönelik olup bankacılık ve finans disiplininin bilimsel bir platformda anlaşılmasını amaçlamaktadır. Program çerçevesinde öğrenciler bankacılık ve finans disiplinlerinin temel esasları, kavramları, ilgili teoriler ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmaktadır. Tezsiz programda öğrencilerin toplamda 90 AKTS’lik 10, tezli programda 120 AKTS’lik 8 dersten başarılı olmaları gerekmektedir. Dersler Taksim Yerleşkesinde yapılmakta olup zengin içerikli kütüphane, kablosuz ağ bağlantısı, ders çalışma ve dinlenme alanları ve ulaşım için metro, otobüs ve füniküler gibi ulaşım altyapısı bulunmaktadır. Kablosuz ağ bağlantısı mevcuttur. Program, uzaktan eğitim vermekte olup eğitim dili Türkçedir.

Temel Program Kazanımları

Alanındaki teorik bilgiye hâkim olarak, aynı alandaki ve/veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde derinleştirebilme

Bilimsel etiğe ve alanındaki standartlara uygun olarak tez, rapor vb. yazabilme, sunabilme ve makale olarak yayınlayabilme, ilgilili seminerleri düzenleyebilme

Alanında edindiği teorik bilgiyi uygulama ile bütünleştirebilme

Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik bilgiyi, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek, yeni bilgiler üretebilme

Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme

Alanıyla veya alanından edindiği bilgileri bütünleştirdiği farklı disiplinlerle ilgili uzmanlık düzeyindeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme

Mezunların İstihdam Profilleri: İlgili Yüksek Lisans Derecesi, mezunun mesleğini icra etmesini sağlar.